neljapäev, 20. veebruar 2014

töösaaga

Mu töösaaga on läbi saanud. Töötame Sandraga nüüd samas kohas!! Käisin nüüdseks juba päris ammu aega tagasi vestlusel ja proovipäeval Bumerang Bar & Grill-is, mis on täitsa tavaline söögikoht/pubi, aga väikse erandiga. Koht on mõeldud natuke jõukamatele inimestele, just hinna poolest, ja meie menüüs on koos korralik loomaaed - nt känguru, krokodill, konn, põder + muud tavalised loomad. Ma ei julgeks neva eva tellida krokodilli või konnakoibi, sest mida helli, kes neid sööb!?! Out of my league, aga tegelikult pidi kroksi ja känguru päris hästi minema, eriti suvel. Oma proovikal sain niii palju informatsiooni, et ma ei suutnud seda kõike ära händlida. Lihtsalt iga sekundi ja minutiga sain jälle midagi uut teada, aga nüüdseks on pilt juba üpris selge. Koht asub kusjuures täpselt kooli taga jõe ääres. Nii et kui näiteks olen tööl mõnel olulisel koolipäeval, siis saan esimeses loengus ära käia ja siis hops tööle minna. Pubi avatakse kell 11 ja sulgeme 23:30, nii et tööpäev on päris armsalt pikk, sest madalhooajal peab üksi tööl olema. Suvel on vahetuses 4!! töötajat. 11-st 14:00ni on lõuna ehk siis päevapraed ja presskannukohv ja muu värk. Sel ajal on suht kiire, kui rahvast liigub. Eriti armas on siis, kui kõik korraga sisse lendavad. Mul pole seda veel juhtunud, ptuiptui. Jooksmist on seal, sest a) meil on lauateenindus b) leivakorv ja maitseainetekorv tuleb lauda viia c) mõndadele meeldib ka lõuna ajal mitut käiku süüa ja menüüst asju valida d) ma olen alles algaja. Teisipäeval olin esimest korda hommikust õhtuni täitsa üksi tööl ja oii, ma pabistasin enne seda. Tegelikult läks kõik hästi, händlisin olukorra kenasti ära, pekki midagi ei keeranud ja mõnus tööpäev oli. Vahepeal õhtul oli haudvaikus, aga palju ei passinudki, sest inimesi ikka käis. Kõik oli väga hea, aga see-eest laupäeva õhtu ei meeldinud mulle üldse. Me käisime reedel peol ja ma ajan kõik selle kaela, et ma ei tundnud end just eriti hästi, kui õhtul tööle läksin. Ma jooksin nii kiiresti kokku + see oli mul 2. kord tööl olla ja ma pidin nii palju ikka küsima ja seetõttu ei olnud ma ka eriti kiire. Ja siis ma hakkasin põdema selle üle, et inimesed peavad kaua ootama ja ajasin end veel rohkem närvi. Tegelikult kui inimesed tulevad laupäeva õhtul välja istuma, siis neil ilmselgelt on aega ja mulle tundub see jookide tegemise aeg palju pikemana tegelikult kui neile. Aga ikka ma põdesin. Kui köögis nuge-kahvleid keerasin, mõtlesin, et ma ei tahagi köögist välja minna. Nii hea ja safe. Õhtul koju tulles oli sama, nagu oleks safe haven'is jälle. Kusjuures, vahemärkus, "Safe haven" on sitaks nunnuhea film!!! Aga teisipäeval ma unustasin põdemise ära ja kõik läks hästi :))

Paar asja, mida ma olen õppinud või korda saatnud tööl (sest juba on asju juhtunud ju :D):
* Ma ei saanud päris korralikku kohvikoolitust juhataja mehelt, aga piisava juhatajalt endalt, et osata õigesti teha cappucinot, lattet, Iiri kohvi ja teisi sooje jooke. Meil on tööl sama käpamasin, mis mul Hispaanias oli, aga pidin kõik pm ümber õppima, sest tuleb välja, et Eestis tehakse selle masinaga hoopis kvaliteetsemat kohvi kui Hispaanias. Nt Hispaanias oli suva, et ma käpast kohvi kohe pärast kasutamist välja ei löönud, see võis seal masina all kõrbeda nii kaua, kui pidi uuesti kasutama :D Või neil oli ka täiesti suva sellest, kui ma cappucino vahu nii kuumaks kui ise heaks arvasin soojendasin. Meil peab olema see vaht katsutav vähemalt 5 sekki. Ehk siis kui ma ei saa selle nõu peal kätt hoida enam nii kaua, siis on see juba liiga kuum. Ja täielik vahe, kuidas tehakse siin cappucinot ja kuidas tehakse seda Hispaanias. Hispaanias tegin tavalise kohvi, panin vahtu peale lusikaga ja kaunistasin kaneeliga. Nüüd lasen espressokohvi koguse, vahustan piima ja panen ta nii kohvi peale, et ääred jääksid pruunid ning keskel peab olema see õigesti tehtud crema. Oleks ma Hispaania-style'i seal teinud, ilmselt oleks väga pekkis olnud :D
* Oskan teha Mojitot!! Hispaanias näidati mulle kiiiiiresti 2 korda, kuidas see käib, aga nüüd mul polnud enam meeles. Tegelikult on see niii lihtne, et ma ei saa aru, kuidas mul see suvel juba meelde ei jäänud. Ja kui ma veel proovisin (alkovaba), oh my god, maaaailmaparim alkoholivaba kokteil vist. Ma olin korra joonud Banana Mojitot Hispaanias, mis oli täispask, sest meile tehti mingi 3x korda kangem ja rohkem ma seda ei jooki ei puutunud. Aga nüüüüd, see jook saab suvejoogiks ma ütlen :D Alkoholiga pole veel julenud proovida, miskipärast arvan, et äkki ei ole nii hea.
* Laupäeval tellisid kolm naist oma lauda Martini Asti. Šampuse. Kas ma olen kunagi šampust avanud? Ei. Kas ma julgeksin esimest korda elus šampust avada rahvast täis võõras ruumis kolme silmapaari all? Ei. Mis siis sai?? Ütlesin teisele teenindajale, kellega ma koos tööl olin, et ma pole never! ever! šampust avanud. Seekord läks ja tegi tema seda minu eest, aga mida kuradit ma järgmisel korral teen, kui ma üksi olen??
* Oma täiesti esimesel, proovipäeval panin ma klientidele maitsevõi asemel topsi VAHUKOORT!!! No palun, kes teeb nii!!?? Tegelikult kui nüüd enda kaitseks midagi öelda, siis polnud see eriti minu süü. Lihtsalt mu süü oli see, et ma ei teinud kiiruga vahet vahukoorel ja maitsevõil (maitsevõil on mingisugused rohekad tükid vms sees, vahukoor on ilmselgelt täiesti valge). Aga külmkapis on kast, kus hoitakse tuutu sees nii võid kui vahukoort ja kui mulle näidati, kust võid saab, siis lihsalt võetigi või sealt (ja ma ei mäleta, kas sel hetkel oli vahukoor ka seal, ise arvan, et ei, sest ma ei mäleta, et oleks olnud) ja voilaaa. Ja kui mina siis üksi läksin võtma, oli seal ainult üks tuutu - vahukoor. Ja ega ma ei osanud ju midagi mõeldagi... Võtsin selle, mis oli ja läks :D Pärast tuli välja, et sel ajal tegi kokk maitsevõid ja täitis toda, sest pärast oli seal neid kaks ja ma küsisin, et misasja.... AGA... õnn oli mu poolel ja kliendid ei maitsnud seda! THNK GOD, mul oleks olnud äääärmiselt piinlik ju. :))
* Laupäeval läksin kööki ning kokk küsis, kas mul on ka söökidega kiire, ütlesin, et ei ole. Sellepeale ütles, et okei, M-l oli küll kiire, tahtis väga kiiresti asju saada. Ma ütlesin siis selle peale, et "Ahh, tal olid ju venelased" + lisada see hääletoon, kuidas ma seda ütlesin, tegi sellest üpriski halvustava lause. Ja siis hetkeks oli kokk vait ja ma vaatasin köögis ringi, et oiiiifakk, nõudepesija on ka ju köögis. Nõudepesija Nadja on venelane. Tegelikult see ei käinud kogu vene rahvuse kohta, see käis vaid nende kolme mehe kohta, sest nad lärmasid ja istusid üle diivani jnejne. Olid sellised rahabossid blabla. Ütlesin seda igaks juhuks köögis ka :D No see laupäev eiii olnud vabsee minu päev!
* Ja endiselt... Milliseid inimesi ikka ära ei näe. Olen oma kahe pooliku ja ühe terve päeva jooksul juba väga kirjut seltskonda näinud. On äääärmiselt sõbralikke ja vägaväga meeldivaid inimesi (ertiti nt lastega perekonnad), on ninakaid inimesi, ülbikuid ja siis mingite x-erisoovidega inimesi. Kui vahel mõni klient kuidagi nii suudab jälle üllatada, siis ma mõtlen, et no mis põrutus mul olema peaks, et ma ise sellise asja peale tuleks või nii käituks/ütleks? Ja kui inimene on minuga lambist ülbe, siis mis iseloomuga ta küll on? Pärast üht naist mõtlesingi, et tänu jumalale ei ole mina sellist sitta iseloomu endale saanud. Issanda loomaaed on kirju.

Nii, tööjutuga vist sai hetkel ühelepoole. Olen homme-ülehomme üksi tööl, aga õhtul alates 18:00st on õnneks võimalus M appi kutsuda (kui maja täis lööb) ja eks siis tulevad uued seiklused!

Vahepeal oli ka sõbrapäev. Loodetavasti ei arva keegi pärast mu sõbrapäevapostitust, et ma desperate või miskit olin sel päeval. Lihtsalt googeldades leidsin päris vingeid postitusi :D Sõpsupäeval tegelikult käisime Helerini&Sandraga sõbrapäevalõunal ühes veel avastamata kohas. Algul tahtsime minna Araabia-restorani, aga seal karjus üks väike laps üle terve saali vahet pidamata ja suht võimatu oli seda välja taluda, kui sellist asja üldse kuulda ei tahaks :D Läksime sealt ära ja proovisime Kasasthani restot, aga menüüs polnud mitte midagi söödavat. Ja kolmas koht oli juba vinksvonks. Nime ei mäleta enam, aga Prantsuse šokolaadikook oli nämma seal. Õhtul oligi meil see pidu, millest järgmine päev tööl käisin. Pärast seda otsustasin surmtõsiselt, et enne tööpäeva peole ei lähe, kuniks asjad 100% käpas ei ole. Party oli meil algul kodus, siis läksime Vaarikasse, kus oli Rock thaa boat'i pidu, aga klubi oli kuidagi tühjavõitu. Attendinglisti vaatasime, siis oli seal u 450 inimest ja jah, inimesed attendisid, et võita jne, aga ikkagi oli klubi tühi. Aga eile vist mõtlesime välja, mis värk on. Ühe peoga Vaarikas oli nii, et Sandra attendis ja mina olin maybe peal. Seda ütles meile Marleen ja meil oli nagu mida hekki, me pole midagi valinud seal. Vaarikasse ei attenditagi :D:D Ja nüüd eile, mõtlesime, kas minna välja või ei. Vaatasime siis ja jälle, Sandra attendis, ma olin võib-olla ja attendis alla 200 inimese natuke. Mida kuradit!?! Ma ei tea, kas see on võimalik, et nad ise panevad oma sõpru (Vaarikal on ka fbs konto Vallatu Vaarikas, kes meil vist sõbralistis on) attendima?? Kui sügissemester läbi sai ja eksmaisess hakkas, siis oli igal kolmapäeval natuke alla 200 inimese attendimas ja reaalsuses oli klub pm tühi. Igastahes, ei olnud reedel Vaarikas midagi väga vinget ja läksime hoopis Cl-i, kus pidu kestis edasi 7meni hommikul. Ma sain sealt ühe "sõbra" käest keset ööd 3 pikka ilusat roosi. Mu reaktsioon oli, et hull oled, ära palun anna neid mulle, aga ikka andis. Ühe vist võttis Sandra mult ja ülejäänud kaks ma kaotasin 15min hiljem ära...

Paar päeva tagasi tulin koolist koju ja mõtlesin, et lähen kohe magama, aga mõtlesime Helerini ja Sandraga hoopis linna peale tšillima minna. Käisime Rüütli tänava poodides... nt Eurostore'is ja Rüütli marketis, mis on pretty much sama saast, aga ikka veetsime mõlemas poes päris hulga aega. Kogu kauba pidime üle vaatama ja ma mõtlesin, et "ohh, kui ma suureks saan, siis ma tahaks sellist enda koju". Ja kuna ma seda päris mitu korda ütlesin ka, siis Sandra küsis, et kuna ma siis suureks saan. Ja ma ütlesin, et... sinna läheb veel väga kaua aega. Enne seda "suureks saamise asja" ja "kodu mängimise aega" on veel palju muudki teha :)) Võib-olla kunagi kirjutan oma mõtetest ja maailmavaatest, mis on ikka täiesti teistsugune nüüd. Igastahes... siis avastasime ühe kõige ägedama poe Rüütli tnv-l, mis avati paar päeva tagasi, kui me seal käisime. Pood oli ehteid täis ja mingisuguseid hilpe oli ka ja värkisärki. Selline ninnununnunännu, aga ülejäänud poodidega võrreldes kõige lahedam. Noh kui kõrvutame Eurostore'i või lõpmatud kästiöö- ja villapoed. Müüjanna oli venelane ning seal oli ka omanikmees kohal, kumbki eesti keelt ei rääkinud. Omavahel rääkisid inglise keeles, sest mees ei näinud ikka üldse venelase moodigi välja. Pärast mõtlesime ka, et kust kurat ta pärit võib olla, oli korraga nii hirmutav kui ka eksootiline :D Ja siis käisime veel Saja Asja poes ja Portas... meie tuur koos lõunaga kestis mingi 3h.

 Olen päris mitu õhtut Bumerangis niisama ka tsillimas käinud. Üks õhtu läskin, sest kodus oli igav ja Sandra oli tööl ning ma tahtsin meelde tuletada, kuidas see päeva lõpetamine täpselt käiski. Asju, mida tegema peab, on ikka omajagu ja nt teisipäeval unusatsin ma ikka terminalitšeki ära saata. Ja nt eile läksin ka sinna õhtul. Koht oli täiesti tühi, istusime mina, Sandra ja kokk ja jutustasime. Sõime puuvilju ja tordijäänuseid, sest kokk oli oma lapsele tordi teinud lasteaeda... Jõin seal oma Mojitot ja siis tuli koka mees, kes oli max level sõiduvees :D Tellis seal jooki ja tahtis meile ka ikka vägaväga välja käristada, aga no thanks eks. Siis liitus veel meiega üks kutt ja nii me seal tšillisime. Tulime autoga koju ja klubimuss käis, seepärast me eile hakkasimegi mõtlema, et äkki läheks peole. Aga ei läinud... see nädal on peovaba. Us-ku-matu. Õnneks praegu ei igatse ka, aga ilmselt järgmisel nädalal on päris hull tung välja minna :D

Ja muu elu on tavaline. Aega on, et raamatuid lugeda, niisama puhata, koolitöid teha... Läpakas hakkab mul vist varsti täiesti perse minema. Aku ei pea enam pm üldse ja nüüd lakkas touchpad töötamast. Nüüd olen koolis käinud vihiku ja pastakaga, sest läpaka vedamine on mõttetu. Võta laadija kaasa ja siis veel hiir ka. Mu laud pole koolis nii suurgi, et hiirt sinna panna saaks :D Ja see krdi Asus pole aastatki veel vana. Märtsi keskel saab aastaseks, aga nagu, mida kuradit... kuidas nii kiiresti pekki läinud on? Markus, ole valvel, ma kardan, et sa pead mind varsti aitama :) :D Lippan nüüd raamatukokku, et võtta see lege "Viiskümmend halli varjundit" esimene osa!!

Kirjutamiseni,

Koduexxxtras
Paremal on käpamasin, kui keegi ei tea, milline selline kohvimasin on :))
Ja akvaarium on ka.
Ja papagoid, loomaaed ma ütlen :D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar