neljapäev, 21. november 2013

Haapsalu!

Õppereis Haapsallu algas meil varakult, 8:30. Sõitsime natuke aega ning esimene peatus oli meil enne Haapsalu Altmõisa külalistemajas. Väga-väga armas koht oli. Meid võttis vastu üks noorem mees ning meile oli kaetud singi-juustu pirukate, moonikringli ning tee ja kohviga laud. Täiega mõnus vastuvõtt, mida poleks üldse oodanud. Külalistemaja oli väga-väga ilus ja hubane. See tüüp oli ka päris chill ning rääkis meile muidugi turismi ja ettevõtluse vaatenurgast, kuidas maja toimib, aga ka jutte, mida külalistemaja kutsa korda on saatnud. Sõnakasutus oli ka tal väga vaba ja no õppejõule meeldis ta lausa nii väga, et ta ütles talle otse meie ees: "Tead, sa täiega meeldid mulle!"

Pulmasviidi voodi. Pulmasviit oli üli-üli kena!!
Pulmasviit
Pärast külalistemaja sõitsime Haapsallu. Mul oli esimest korda Haapsalus üldse käia, bäoväo. Giid ootas meid linnuse juures ning tegime linnuse ümber ja hoovis tuuri. Valge Daami aken sai nähtud ja legend ka kuuldud. Valge Daam laulis ka meile ja siis hakkasime arutama, kas ta on päriselt ka olemas või ei. Valge Daami müüriti elusana linnuse seinte vahele, kuna teeskles poissi oma armastatu pärast. Tema kutt jäeti lihtsalt ruumi, kus ta nälga pidi surema. Eniveis... see Valge Daam on päris hea turismimagnet augustis Haapsalus!

Pärast linnust liikusime promenaadile ning saime teada, et Haapsalus on Eesti ainuke originaalina säilinud Kuursaal ehk siis 1898ndast aastast. Ma kujutan ette, et see promenaad on mingil päikesepaistelisel suveõhtul üli-üli-üliilus. Ja mis veel... promenaadi ääres on valged pingid, millel on nimed peal. Giid rääkis, et neid pinke saab kas endale või kellelegi teisele osta 200€ eest. Näiteks on ühe pingi ostnud Kristjan Jõekalda oma isale. Kui kunagi satute, siis vaadake... Igal pingil on nimed peal ;)

Pärast ekskursiooni läksime kohvi-ja pirukapausile kohvikusse-raamatupoodi Raamat. Tegu on raamatupoega, kus tegutseb ka kohvik. Armas hubane koht on. Mina arvasin, et "pirukas" tähendab õlist lihapirukat, aga eiiii... vaadake pildilt, millist pirukat me saime! See on pigem nagu pitsalõik, vähemalt välimuselt. Jaaa väga-väga hea oli ka. Kuulasime kohvik-raamatupoe tekkelugu ja siis hakkas õppejõud omanikku küsimustega pommitama, et pärast olime ajahädas kohe täitsa :D

Viimaks läksime Iloni Imedemaale. Seal võeti meid vastu kommidega!!! Käisime majas ringi, kuulasime pikalt-pikalt juttu teemal Haapsalu ja turism ning siis hakkas meil iseseisev linnaekskursioon. Meil oli tunnike aega, et leida ise üles Tšaikovski pink promenaadi äärest ja Rannarootsi muuseum. Pärast oli aega käia veel Haapsalu vanalinnas, mis ma kujutan ette, on suvel väga kõva koht. Täna me inimesi küll linnas ei näinud eriti. Jepp, suht tühi linn oli. A see eest ilus.

Homme on mul täiesti täisbookitud päev. Hommikul kaitseme koolis oma kursusetöid, pärast lähen koolitusele ning õhtul 3ks tunniks tööle. Pärast tööd lähen teise töökohta asju-värke-särke vaatama ja kokku leppima, mis kell ma laupäeval proovipäevale lähen. Ütlen teile, et see esimene töö saab homme fun olema :D