neljapäev, 1. juuli 2010

Natukene tarka juttu ka

Mul tuli lihtsalt praegu meelde, et Silja rääkis mulle, kui Tlns olin, et tema ülikooli õppejõud teab sellist asja, et... ee.. et kui öelda tööd (koolitööd: kontrolltöö, tunnikontroll vms) PARANDAMA, siis on see vale. SEST.. parandama tähendab midagi füüsiliselt korda tegema. Ehk et kui õpetaja lapiks kellegi kontrolltöö kokku, siiis ta parandaks seda, aga kui kontrollib vigu & märgib neid, siis ta PARENDAB. Ehk et teeb töö paremaks, märgib vigu & parendab. Fakk, tegelikult on maru imelik ju. Selle kohta kavatsen enda õpetajalt ka kindlasti uurida.. ( ma tean, et kui Kaisa, sina, seda loed, siis mõtled küll, et ma lolliks läinud & et miks mul midagi nii keerulist vaja ajada on.. ilmselt sa mõtled küll nii :D )
Teine asi mille peale ma praegu hakkasin mõtlema on see, et jah.. kõnekeeles võib rääkida nagu keegi tahab, aga mulle jäi just enne raamatut lugedes see ka silma. Ehk et siis kirjakeeles. Sellepärast ma hakkasingi selle peale mõtlema. Öeldakse nt et (kasutan suvalist nime, nt Jüri) "me läksime Jüriga poodi" Selle all on mõeldud, et MINA & JÜRI läksime poodi, aga sõna "me" tähendab ju mitmust. Ehk et tegelikult ju tuleks öelda, et "mina & Jüri läksime poodi". Nii öeldakse ka jaa.. loomulikult. Aga sõnavorm MEIE + siis veel kellegi nimi tähendab tavaliselt a'la "mina & tema". Saate aru mida ma öelda tahan? Et kui ma ütlen "Me Riinuga oleme kalal" , siis iseenesest on see vale ju, kui ma mõtlen end & Riinut. Nagu ma ütlesin, siis kõnekeeles on muidugi see suva, aga kas kirjakeeles võib ka nii öelda? Tähenduses on see ju TEGELIKULT vale. (Kaisa ma tean, et kui sa ikka veel loed, siis sa mõtled, et ma olen veeeeeeeel lollimaks läinud :D) Ma ei tea, mis mul viga on, kas ainult mina olen selline sõnadenorija? :D Tegelikult ma ise räägin & ma ei saa öelda, et ei kirjuta, ka ise nii.. aga lihtsalt.. mind huvitab nüüd see ka. Pean selle kohta ka küsima!!!

Rohkem ma ausalt eesti keele kallal pead ei vaeva & teie ei pea ka seda lugema. Ilmselt olen mina ainuke inimene, keda see huvitab. :D Ilmselt, ilmselt.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar